Blog > Komentarze do wpisu
Lilly Allen w stodole Chanel

 Wczoraj około godziny 14-ej w paryskim Grand Palais odbył się pokaz prêt-à-porter Chanel na wiosnę/lato 2010, który zaskoczył nie tylko rustykalną wizją marki, ale także koncertem na żywo Lilly Allen. Swoisty "nowy romans" między Karlem Lagerfeldem a Lilly Allen trwa od pewnego czasu - brytyjska piosenkarka zostala ambasadorką marki linii nowych toreb Coco Cocoon. Dostałam właśnie do domu katalog - Lilly Allen ustylizowana na Audrey Hepburn nie traci do końca swego nieco off-owego uroku. Okazuje się, że niby to surowa elitarność Chanel i jej glamour dobrze rymuje się z rockowym niewpasowaniem.

 

 

 

Lilly Allen w najświeższym katalogu nowej linii torebek Chanel Coco Cocoon

 Lagerfeld podkreśla, że to Lilly Allen dzisiaj - dziewczyna o prostych korzeniach, która do wszystkiego doszła sama - najlepiej wciela ducha wielkiej Gabrielle. "Ona jest śmieszna" - podkreśla, kwitując pytania o decyzję zatrudnienia jej jako ikony marki. Lilly Allen znana jest z upodobań do torebek 2.55 oraz tiszertów Chanel, ale jej styl (żółtej satynowej sukienki z białymi adidasami) wydawał się daleki od propozycji jednej z najbardziej wyszukanych marek świata. Tymczasem dokonany już wybór wydaje się bardziej niż trafiony. Lagerfeld często podkreśla, że najnudniejsza jest mieszczańska poprawność, która zabija fashion - i to chyba także jest klucz do tego, dlaczego Lilly Allen w Chanel nagle jest tak bardzo do twarzy...

scenografia do pokazu Chanel prêt-à-porter wiosna/lato 2010 - 6 październik 2010 w Grand Palais w Paryżu

Z podobnego zapewne powodu widzowie Paris Fashion Week ujrzeli wczoraj na pokazie Chanel .... ogromną stodołę wypełnioną sianem i otoczoną klepiskiem. Nie tyle country, co rustykalność, ale nie tyle bukoliki, co ekologia. Lagerfeld podkreśla, że w czasach, gdy tyle mówi się o ekologii i on chciał dorzucić dwój modowy twist, nawet jeśli "adepci ekologii nie są doskonali..." (pod względem stylu?).... 

 

 

 koncert Lilly Allen towarzyszący pokazowi

Jedna z propozycji Chanel na lato przyszłego roku - koszyk zamaist kultowej torebki

Pod dachem stodoły z symbolem marki Lilly Allen wykonała piosenkę "Not Fair". Defilujące modelki prezentowały wieczną, nienaganną elegancję Coco i Karla, podszytą czymś bukolicznym - drewniaki zamiast szpilek, koszyczek zamiast kultowej torebki. Dzisiaj we Francji na ekrany kin wszedł głośny już film zrobiony przez słynnego francuskiego ekologa Nicolasa Hulot "Syndrom Titanica" - po raz pierwszy łączy on wyraźnie dyskurs ekologiczny z gloablnie ujętą sytuacją ludzności, mieszkającej na całym świecie. Ekologia przestaje być abstrakcyjnym myśleniem o lodowcach i rozumianej jako przyroda naturze, a zaczyna dotyczyć także natury między-kontynentalnych, międzynarodwych i międzyludzkich relacji. Nie trzeba się zastnawiać wiele, by stwierdzić, że rzeczywiście coś w tym jest "not fair"... 

 

A oto rodzaj zapisu "nowego romansu" Lagerfelda i Allen - materiał z ich sesji zdjęciowej dla aktualnego numeru francuskiego "Elle"

www.elle.fr

www.chanel.com 

POST TEN DEDYKUJĘ BARTOSZOWI KUSTOSZOWI LECHOWI :)

środa, 07 października 2009, agata_araszkiewicz

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: